Wybierając produkt reklamowy, musimy stworzyć projekt, na którym zamieszczamy to co ma być na nim umieszczone. Wbrew pozorom, nie jest to takie proste. Jak więc przygotować plik do nadruku na wybranym gadżecie?
Przede wszystkim musimy pamiętać o kilku zasadach.
Przygotowując projekt, musimy wziąć pod uwagę wymiary wybranego produktu.
Wiąże się to z ilością tekstu, który możemy umieścić oraz jego maksymalną wielkością. Musi być on czytelny. Na dużych elementach, zbyt mała czcionka będzie słabo widoczna. Małe znów wymagają minimalnej ilości, aby wszystko było czytelne.
Zwróć uwagę na kolory.
Zazwyczaj logo występuje w 3 wersjach: kolorowa, monochromatyczna i odcienie szarości. Warto więc wybrać tą, która będzie idealnie widoczna i najlepiej pasuje do danego produktu.
Przygotowując plik najlepiej podać wybrane kolory w palecie PANTONE. Programy wyświetlają często RGB bądź CMYK, które bez problemu zamienimy.
Ważny jest też format.
Najlepiej, jeśli jest to wersja wektorowa, zapisana jako CDR bądź AI, EPS jak również PDF. Nie można zapomnieć o zamienieniu czcionki „na krzywe”.